کارت کتاب ایران

من و کلاه برداری کارت کتاب ایران

فکر مى‌کنید وقتى چنین تبلیغات گسترده‌اى تلویزیونى در مورد کارت کتاب ایران مى‌شود، دهن چه کسى زودتر از همه آب مى‌افتد و بنابراین در دام مى‌افتد؟! فکر مى‌کنم شما هم حدس زده باشید که من با تعجب و خوشحالى از همان اولین تبلیغ پیگیر ماجرا بوده‌ام و اما بعد، با توجه به این که من ساکن اصفهان هستم، اولین فکرى که به نظرم رسید این بود که یک زنگ بزنم و بپرسم که آیا در اصفهان کتابفروشى هست که این کارت اعتبارى! را قبول کند؟ پاسخ این بود که به محض عضو شدن لیست نمایندگى‌هاى فروش برایتان ارسال مى‌گردد! اگر من آدم باهوشى بودم باید از همین جواب به ماجرا پى‌ مى‌بردم. اما شما از یک کرم کتاب چه توقعى دارید! من بالافاصله آستین‌هایم را بالا زدم، ذخیره پولى که براى خرید کتاب کنار گذاشته بودم به کار انداختم و صاحب یک کارت کتاب ایران شدم!کارت کتاب ایران

اما ادامه ماجرا، بلافاصله متوجه شدم که امکان خرید در اصفهان نیست و تنها چند فروشگاه و شرکت در سطح تهران و مشهد، امکان فروش اعتبارى را دارند. اما با دیدن سایت کارت کتاب ایران امیدوار شدم که بتوانم از طریق اینترنت خرید بکنم! توقع اولیه من این بود که با توجه به نوع کار که یک کار فرهنگى است، و نحوه ارائه، و با توجه به قیمت‌ها و درصدهاى نشر و فروش، هزینه‌هاى پستى زیاد نباشد، در ضمن با توجه به آشنائى که با تعرفه‌هاى پستى داشتم، سعى کردم با خرید چندین کتاب به صورت یک دفعه و بالا بردن حجم خرید هزینه‌ها را به حداقل برسانم. نتیجه کار خرید هشت کتاب به اسامى

  • نان و شراب
  • آرش کمانگیر
  • جادوگر سرزمین سامبا
  • حماسه‌سراى در ایران
  • چراغ‌ها را من خاموش مى کنم
  • سرگشته راه حق
  • مرد لندن
  • اسطوره زندگى زرتشت

طى دو فاکتور که تاریخ آخرین فاکتور ۸۱/۹/۱۴ مى‌باشد. بعد از گذشت بیش از یک ماه از این مدت من تنها کتابى که دریافت کردم کتاب جادوگر سرزمین سامبا بوده است که قیمت پشت جلد آن ۹۰۰۰ ریال و هزینه پستى آن ۲۵۰۰ ریال شده است!

من با توجه به اینکه آدم خوش‌باورى هستم، فکر نمى‌کنم که این مسئله یکجور کلاه‌بردارى باشد و بیشتر امیدوارم که کارت کتاب ایران بعنوان یک سرویس تازه هنوز درحال تجربه کردن است و امید است به زودى این مشکلات جزئى رفع شود و من بتوانم خدمات بهترى دریافت کنم. اما چیزى که من را به واقع آتش زد مسئله همان تک کتابى بود که برایم ارسال شد. این کتاب در سایت کارت کتاب ایران به عنوان «جادوگر سرزمین سامبا» نوشته «پائولو کوئلیو» معرفى شده بود ولى‌ وقتى با هزار شوق و ذوق پاکت نامه را بازکردم و کتاب را از آن بیرون کشیدیم دیدم که عنوان کتاب «جادوگر سرزمین سامبا، بررسى و نقد آثار پائولو کوئلیو» نوشته «شهلا زرلکى» است! خوب فکر مى‌کنم این یکى واقعاً یک کلاه‌بردارى باشد و امیدوارم مسئولان سایت کارت کتاب ایران توضیح قانع‌کننده‌اى در این مورد داشته باشند.

شاد و کتاب‌خوان باشید،

______________________

پ.ن.۱: این مطلب نخستین بار برای وبلاگ کرم کتاب نوشته شده است.

پ.ن: الان که بعد از بیش از یک ده که دارم این مطلب را وبلاگم به سایتم منتقل میکنم، بیاد بگویم که هنوز بقیه کتابها به دستم نرسیده است! در ضمن از بقیه پولم هم خبری نیست. از شرکت کارت کتاب ایران هم دیگر خبری نیست. حتی سایتش هم دیگر بالا نیست و چند سالی است که دامنه اش اکسپایر شده است. خلاصه یک کلاه برداری خوب از اهل فرهنگ شد و تمام.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Scroll to top