قلعه متحرک

قلعه متحرک – اثر دایانا واین جونز – معرفی کتاب

داستان‌هاى جادوگرى سابقه طولانى‌ در ادبیات جهان دارند، اما این اواخر کتاب‌هاى هرى پاتر روح تازه‌اى به این نوع ژانر بخشیده است. براى همین، نویسندگان، مترجمان، ناشران و حتى فیلم‌سازان به این نوع کتاب‌ها رو آورده‌اند. کتاب «قلعه متحرک» نیز، کتابى از این نوع مى‌باشد که مدت‌ها قبل از هرى پاتر نوشته شده است. کتاب داستان جذابى دارد ولى بیشتر جزو کتاب‌هاى «بانو پسند» طبقه‌بندى مى‌شود. داستان این کتاب داستان دخترى دم بخت است که با مرگ پدرش مسئولیت‌هاى جدیدى به گردنش مى‌افتد. اما ماجرا به این سادگى پیش نمى‌رود. شما خودتان را جاى دختر جوانى قرار بدهید که ناگهان توسط یک جادوگر تبدیل به زن نود ساله‌اى مى‌شود!قلعه متحرک

داستان حتى از این هم پیچیده‌تر مى‌شود چون این دختر (یا زن نود ساله) به خانه جادوگر دیگرى وارد مى‌شود که قلب دختران جوان را مى‌خورد!!

ناشر در پشت جلد کتاب نوشته است:

«در این پازل جادوئى هیچ چیز و هیچ کس آنچه به نظر مى‌آید نیست. سرنوشت‌ها به هم گره خورده و هویت انسان‌ها با هم عوض مى‌شوند. جادوگر طلسمى به دنبال هاول فرستاده است. آیا سرنخ شکستن این طلسم درون ابیات یک شعر است؟ قرارداد اسرارآمیز بین هاول و شیطانک آتش، کلسیفر چیست؟
در این داستان جذاب در هر صفحه با شگفتى تازه‌اى روبرو خواهید شد! وقتى سرانجام آخرین نبرد بین جادوگر و هاول پایان مى‌پذیرد تمام قطعات پازل به شکل جادوئى بر سر جاى خود قرار مى‌گیرند.»

داستان‌هاى جادوگرى شاید از یک نظر جذاب باشد و آن اینکه خلاقیت نویسنده و خواننده را بر مى‌انگیزد. شما کمتر مى‌توانید پیش بینى بکنید که در صحنه بعد چه اتفاقى مى‌افتد. چون نویسنده قادر است با خواندن یک طلسم کل صحنه را عوض کند! اگر شما از آن گروه از خواننده‌گان هستید که دوست دارید داستان را حدس بزنید و داستان مطابق میل شما پیش برود، از این کتاب لذت نمى‌برید. اما اگر دوست دارید داستان را حدس بزنید ولى از هر اتفاق جدیدى نیز خوشحال خواهید شد، از این داستان لذت مى‌برید!

همانطور که گفتم این داستان بیشتر براى خانم‌ها جذابیت دارد، چون ماجراهاى احساسى (عاشقانه)، وجود یک قهرمان اصلى دختر، و همچنین پایان خوش کتاب نوید مى‌دهد که این کتابى جذاب براى خانم‌ها بخصوص دختر خانم‌هاى دم بخت که منتظر جادوگرشان (و شاید شاه‌زاده‌شان) هستند، خواهد بود!

دوستداران کتاب‌هاى داستان جادوگرى نیز از این کتاب لذت خواهند برد. در‌هاى که به مکان‌هاى مختلفى باز مى‌شوند، سگ‌هاى آدم‌نما، شیطانک‌هاى آتش، ستاره‌هاى دنباله‌دار، انسان‌هاى پازل شده و انواع و اقسام طلسم‌هاى موجود در این کتاب، شما را به هیجان خواهد آورد.

من از خواندن این کتاب لذت بردم، (هر چند نه به اندازه هرى پاتر) بنابراین فکر مى‌کنم شما هم از آن لذت خواهید برد.

نام کتاب: قلعه متحرک
نویسنده: دایانا واین جونز
مترجم: شراره صدیق
ناشر: کتابسراى تندیس
نوبت چاپ: چاپ اول ۱۳۸۱
شمارگان: ۲۰۰۰ نسخه
شابک: ۹۶۴-۵۷۵۷-۳۵-۵
قیمت: ۲۲۰۰۰ ریال
تعداد صفحات: ۳۰۲ صفحه

 

پ.ن: از این کتاب انیمه سینمایی هم ساخته شده است

2 thoughts on “قلعه متحرک – اثر دایانا واین جونز – معرفی کتاب

  1. پاسخ
    2022-05-25 - ،_،

    کاش قبل از معرفی کتاب حداقل یکبار کتاب رو میخوندید و تا بفهمید کتاب چیزی بیشتر از یه داستان سیندرلایی و شاهزاده سوار بر اسبه یکی از مواردی که انیمه رو اون مانور نداده و در کتاب در موردش گفته تفاوت نگاه جامعه به یه زنه مسن و یه زن جوونه و نشون میده چطور با پیر شدن سوفی نگاه جامعه و هاول نسبت بهش تغییر میکنه

    1. پاسخ

      سلام دوست عزیز
      این نکته‌ای که شما گفتی را من حداقل در آن زمان از داستان برداشت نکردم. اما مطمئن باش کتاب را کاملا خوانده‌ام. اگر یک نگاه به تاریخ نوشتن مطلب می‌کردی می‌دیدی که در سال ۲۰۰۲ که من این مطلب را نوشتم، هنوز فیلم انیمه این داستان ساخته نشده بود و دو سال بعد در ۲۰۰۴ تازه فیلمش ساخته شد. شاید اگر فرصتی بود دوباره کتاب را بخوانم و به این نکته هم بیشتر توجه کنم
      با آرزوی موفقیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Scroll to top