روون و کولی ها

روون و کولی ها اثر جنیفر روو (امیلی رودا) – معرفی کتاب

«روون و کولی ها» دومین کتاب از سرى کتاب‌هاى «روون چوپان بوشکا‌ها» است. این کتاب هر چند به زیبائى داستان اول نیست، اما بازهم در نوع خودش جالب است.

داستان از ورود زود هنگام کولى‌ها شروع میشود. در سال‌هاى قبل ورود کولى‌ها همیشه جشن گرفته مى‌شد، اما این بار ورود زود هنگام آنها زیاد براى‌ مردم خوشایند نیست. رفتن روون به «کوهستان ممنوع» در داستان نخست، علاوه بر رفع مشکل آب، مزایاى دیگرى هم داشته است و آن سوقاتى‌ است که همراهانش از کوهستان آوردند. این سوقات، توت‌هاى وحشى است، که بو و مزه خارق‌العاده‌اى دارد و «رین»ى‌ها زیاد خوش ندارند بقیه قبل از موقع از آن باخبر شوند.

اما روون بدون توجه به این موضوع‌ها از حضور کولى‌ها خوشحال است، بخصوص که اینبار اهالى دهکده داستان دلاورى او را براى‌ کولى‌هاى داستانگو تعریف مى‌کنند! اما هم چیز خوب پیش نمى‌رود، «شبا» پیرزن درمانگر دهکده در حال ترس و وحشت رویاى معما گونه خود را براى «روون» مى‌گوید، از طرفى اهالى دهکده به کولى ها مى‌گویند که امسال نمى‌توانند وارد دهکده بشوند و این بر کولى‌هاى که دوش‌ادوش این مردم در جنگ دشت‌ها مقابل زباکى‌هاى بى‌رحم جنگیده بودند کمى گران مى‌آید،‌ و از آنجا مى‌روند.

اما ناگهان بیمارى خواب مرموزى تمام دهکده را به خواب مى‌برد، و چند نفرى که هنوز بیدارند به کولى‌ها مشکوک مى‌شوند و از میان آنها تنها روون و «الون» نیمه کولى موفق مى‌شوند به دنبال کولى‌ها بروند.

اما ماجرا همچننان پیچیده‌تر و پیچیده‌تر مى‌شود و تنها خودتان مى‌توانید از خواندن آن لذت ببرید! توصیه مى‌کنم از این سرى‌ کتاب‌ها به سادگى‌ نگذرید و اگر به داستان‌هاى‌ فانتزى علاقه دارید، حتما آنها را مطالعه کنید.

شاد و کتاب‌خوان باشید.

روون و کولی ها

کتاب: روون و کولى‌ها

عنوان انگلیسى: Rowan and the Travellers

نویسنده: جنیفر روو (امیلى رودا)

مترجم: نسرین وکیلى

ناشر: نشر افق

نوبت چاپ: اول تابستان ۱۳۸۳

تعداد صفحه: ۱۹۲ صفحه

شمارگان: ۳۰۰۰ نسخه

قیمت: ۱۵،۰۰۰ ریال

شابک: ۵-۱۱۹-۳۶۹-۹۶۴

 

__________

پ.ن: این مطلب نخستین بار برای وبلاگ کرم کتاب نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Scroll to top