زندگی بر روی می‌سی‌سی‌پی اثر مارک تواین

زندگی بر روی می‌سی‌سی‌پی اثر مارک تواین – معرفی کتاب

«مارک تواین» قدیمى‌ترین نویسنده‌‌اى است که به آن علاقه‌مند شدم و از همان ابتدا شدیداً پیگیر تک‌تک کتاب‌هایش بودم و این نبود مگر به خاطر شاه‌کار بى‌نظیرش «هاکلبرى فین» که بعنوان اولین کتاب از او خواندم و بارها و بارها نیز آن را دوباره خوانى کردم. یکى از کتاب‌هاى مارک‌تواین که بیش از ۲۰ سال چشم به راه آن بودم همین کتاب «زندگى بر روى مى‌سى‌سى‌پى» است. از روى این کتاب فیلمى‌ هم ساخته شده که در گذشته نه چندان دور چندین بار از تلویزیون ایران پخش شده و عطش مرا براى خواندن کتاب بسیار شدیدتر کرده بود.

اما در پایان این انتظار طولانى، به غیر از بیست فصل ابتدائى کتاب، دیگر قسمت‌هاى کتاب زیاد هم برایم جالب نبود. حجم بیشتر کتاب، چیزى بین سفرنامه، تاریخچه، جغرافیا و فنون کشتى‌رانى بر روى «مى‌سى‌سى‌پى» است. هر چند مى‌سى‌سى‌پى بزرگترین و مهمترین رود کشور آمریکا و همچنین یکى از مهمترین رودهاى دنیا است اما براى خواننده ایرانى جذابیت «کشف سر چشمه‌هاى نیل» و یا «جغرافیاى آمازون» شاید بسیار جالب‌تر باشد. در حالی که این کتاب براى خواننده آمریکائى مى‌تواند بسیار جذاب‌ باشد.

چیزى که این کتاب را براى خوانندگان همیشگى رمان‌هاى «مارک‌تواین» تحمل‌پذیر مى‌کند حکایت‌ها و ماجراهائى است که در گوشه و کنار کتاب با همان زبان شوخ و طنز شیواى «مارک‌تواینى» گنجانده شده است و خواندن کتاب را براى شما جذاب مى‌کند. هر چند اگر به تاریخ و جغرافیا نیز علاقه داشته باشید، کتاب بسیار جذابى است. همچنین شنیدن در مورد رفتارهاى رود‌هاى پر آب، که متاسفانه در کشور خودمان همانندشان را نداریم، نیز بسیار جالب است.

در هر صورت اگر شما نیز از علاقه‌مندان «مارک‌تواین» و طنز‌هاى او هستید و یا به تاریخ و جغرافیاى مى‌سى‌سى‌پى علاقه دارید حتماً از خواندن این کتاب لذت مى‌برید.

شاد و کتاب‌خوان باشید.

زندگی بر روی می‌سی‌سی‌پی اثر مارک تواین

کتاب: زندگى بر روى مى‌سى‌سى‌پى

عنوان انگلیسى: Life on the Mississippi

نویسنده: مارک تواین

مترجم: ابوالقاسم حالت

ناشر: شرکت سهامى کتاب‌هاى جیبى

نوبت چاپ: چاپ دوم ۱۳۸۰ با ویرایش جدید

تعداد صفحه: ۵۹۶

شمارگان: ۱۵۰۰ نسخه

قیمت: ۳۰،۰۰۰ ریال

شابک: ۷-۰۴۰-۳۰۳-۹۶۴

 

___________

پ.ن: این مطلب نخستین بار برای وبلاگ کرم کتاب نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Scroll to top