همنت ICT سان 95

همنت ICT – آخر هفته‌ای پرکار و پرتجربه با ایده «من می‌بینم»

 آخر هفته در همنت ICT

همنت ICT رویدادی کارآفرینی در این حوزه است که امسال برای دومین بار توسط بنیاد نخبگان و مخابرات استان اصفهان برگزار می‌شد. در این همنت با یک تیم شش نفره و یک ایده خیریه شرکت کردیم. ایده ما «من ‌می‌بینم» یک اپلیکیشن موبایل بود که به نابینایان کمک می‌کند در مواقع لزوم به یک مرکز متصل شوند و از خدمات افراد بینا به کمک دوربین موبایلشان استفاده کنند. این ایده به یک نیاز خیلی پایه نابینایان، پاسخ می‌داد. حتی وقتی موسسه ابابصیر یک نابینا و کم بینا را برای آزمایش ایده فرستادند، دیدیم کاربردهای آن خیلی فراتر از آن چیزی است که ما در نظر گرفته بودیم. مواردی مثل «پیدا کردن یک وسیله گم شده»، «دیدن تاریخ انقضا داروها و سایر مواد فاسد شدنی»، «شناسائی سریع محیط ناآشنا»، «کمک در شناسائی اسکناسهای فرسوده»، «تشخیص رنگ»، «موارد ایمنی و امنیتی» و ده‌ها کاربرد دیگر برای این ایده وجود دارد.

تلاش شبانه‌روزی اعضاء تیم، باعث شد که بتوانیم نظر داوران و سرمایه‌گذاران را جذب کنیم و در نهایت بتوانیم مقام دوم را به خودمان اختصاص بدهیم. و حتی سرمایه‌گذاران علاقه‌مند نیز برای کارمان پیدا کنیم. اعضاء تیم به غیر از خودم و دو خواهرم مریم و محدثه، آقایان مهندس محمدهانی منصوری طهرانی، سید رحیم مرادی پور و علی زمانی تشکیل می‌دادند.

قبلاً تجربه بیدار ماندن تا ۷۲ ساعت و برنامه‌نویسی را داشتم، اینبار هر چند نزدیک ۴۰ ساعت کار به طور مداوم بود، اما تجربه کار گروهی با خواهرانم تجربه جالبی بود.

کار با مربی‌ها بخصوص دکتر مرتضی تسخیری و دکتر محمدحسین غفوری خیلی عالی بود و همچنین کمکهای مشاوران از جمله مهندس مهدی صداقت، مهندس سید ابوالقاسم بنی طبا، مهندس بهزاد کشانی، مهندس امیر ارجنانی، مهندس مسیح محمدی، دکتر حسن اصغریان و دکتر مصطفی صالحی بسیار خوب و عالی بود. برای همه این دوستان بخاطر کمک‌هایشان آرزوی موفقیت روز افزون را دارم و امیدوارم بتوانیم این ایده را به یک طرح قابل استفاده تبدیل کنیم.

خبر در سایت همنت ICT

همنت ICT سان 95
تیم من می‌بینم – از چپ به راست: مهندس مرادی‌پور، مهندس زمانی، مهندس منصوری، دکتر تسخیری (مربی)، خودم، مریم و محدثه
تیم در حال آماده سازی
تیم من می‌بینم در حال آماده سازی برای ارائه
تیم بر بالای سکو
تیم بر بالای سکو
تیم در پایین سکو
تیم در پایین سکو

4 thoughts on “همنت ICT – آخر هفته‌ای پرکار و پرتجربه با ایده «من می‌بینم»

  1. پاسخ
    2016-12-12 - فرهاد ارباب شیرانی

    سلام استاد . تبریک میگم و امیدوارم که همیشه شاد و سلامت باشید .
    همینکه میبینم بعد از تلاش فراوان توانستید کار ارزشمندتان را به نتیجه برسانید بسیار خوشحالم . امیدوارم که مسئولین ذیربط قدر تلاشهای شما و گروهتان را بدانند و در ادامه مسیرتان ، همراهی افراد شایسته و خوش فکر و سرمایه گزاران دانا و کاربلد را داشته باشید . به امید موفقیت روز افزون . یا حق.

  2. پاسخ
    2016-12-12 - سعید

    خیلی عالی بود این ایده و واقعا دیگه ایده مقام اول چی بوده آخه؟!
    تبریک فراوان و اینکه کلا کار گروهی کردن در هر زمینه ای فوق العاده شیرینه. گروهیربرنده شدن هم کیفش بیشتره.

  3. پاسخ
    2016-12-22 - فرشاد

    سلام
    باز هم تبریک
    همه این ها مزیت های مجردیه

    1. پاسخ

      واقعاً!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Scroll to top