کوهستان شبح اثر دارن شان

کوهستان شبح اثر دارن شان – معرفی کتاب

فکر کنم تمام نویسنده‌هاى سریالى وقتى شروع مى‌کنند پر از ایده هستند اما به مرور از ایده خالى مى‌شوند! (البته ایزاک آسیموف مستثنا است!) دارن شان، نویسنده سرى کتاب‌هاى «قصه‌هاى سرزمین اشباح» نیز جزو همین نویسنده است. در حالى که جلد یک (سیرک عجایب) حول ایده عجیب و غیر عادى مى‌گشت و جلدهاى دوم (دستیار یک شبح) و سوم (دخمه خونین) این ایده را بیشتر مى‌پروراند، و تا حدودى داستان بعنوان یک داستان ترسناک موفق شده بود، جلد چهار (کوهستان شبح) بسیار کسالت‌آور است.

البته این کسالت آورى بیشتر موقعى محسوس است که در پایان داستان، مى‌فهمید این داستان ادامه‌دار است و شما نیز ادامه آن را در دسترس ندارید! اما در مجموع در جلد چهار شما ترس و وحشت کمترى را احساس مى‌کنید و بیشتر به شرح تخیلى‌ زندگى اشباح و تاریخچه آنها آشنا مى‌شوید.

این جلد در واقع شرح مسافرت «دارن شان» قهرمان و نویسنده داستان، به کوهستان شبح براى معرفى شدن به دیگر اشباح بعنوان دستیار «آقاى کرپسلى» است. هر چند من عاشق سفرنامه‌ها و داستان‌هاى مسافرتى هستم اما این داستان به هیچ وجه نتوانست من را جذب کند.

تصمیم داشتم پس از پایان این مجموعه شرح کلى‌ بر این داستان‌ها بنویسم، اما با توجه به نیمه تمام ماندن داستان فکر مى‌کنم باید منتظر بقیه این ماجرا (اگر بقیه‌اى وجود داشته باشد) باشم. شما هم اگر تا حالا این کتاب‌ها را نخریده‌اید، صبر کنید تا مثل من توى‌خمارى کتاب نمانید!

شاد و کتاب‌خوان باشید.

کوهستان شبح اثر دارن شان

نام کتاب: کوهستان شبح

نویسنده: دارن شان

ترجمه: سوده کریمى

ناشر: کتاب‌هاى بنفشه – انتشارات قدیانی

شابک: ۸-۶۷۵-۴۱۷-۹۶۴

شابک دوره: ۶-۶۱۴-۴۱۷-۹۶۴

تعداد صفحه: ۱۸۷ صفحه

نوبت چاپ: اول ۱۳۸۲

شمارگان: ۴۴۰۰ نسخه

قیمت: ۱۵،۰۰۰ ریال

 

__________

پ.ن.۱: البته بعداً ۸ جلد دیگر این داستان را خریدم و از خواندن آن به اندازه کافی لذت بردم. هر چند فراز و فرودهای زیادی داشت.

پ.ن.۲: این نوشته نخستین بار برای وبلاگ کرم کتاب نوشته شده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Scroll to top