افسون نامه - چهارشنبه متفاوت

چهارشنبه متفاوت بالاخره به چاپ رسید

وقتی چند روز به پایان سال ۱۳۹۰ به فکر نوشتن داستانی در مورد چند موجود فضایی افتادم که درگیر یک چهارشنبه سوری ایرانی می‌شوند، هیچ وقت فکر نمیکردم هم خودم، هم دیگران اینقدر درگیر ماجرای این شخصیتها در یک چهارشنبه متفاوت سال بشویم.

«سزاکوگا» فرمانده سخت‌گیر گروه، «گروگاوا» محافظ خشن و خودرای گروه، «مینادوسودانیم» تنها عضو مونث گروه و «پگادوریس» که یک «آداموش» غیر احساسی و فنی است در کنار حضور پنهان طراح مد فراری «دوراسودا» در این داستان ترکیب زیبای را بوجود آورد که به شدت خودم را به آن علاقه‌مند کرد. از شخصیتهای انسانی ماجرا و پسر بچه های که میخواهند نقش بزرگان را بازی بکنند نیز نباید گذشت.

داستان را در زمستان ۱۳۹۰ شروع کردم و چهارماه بعد در تابستان ۱۳۹۱ به پایان بردم. فکر نمیکردم اینقدر مورد توجه قرار بگیرد. اما افراد زیادی به آن علاقه‌مند شدند و در مورد آن برایم نوشتند. بالاخره آنرا در چهارمین دوره مسابقه داستان نویسی افسانه ها در سال ۱۳۹۶ فرستادم و توانست تقدیر ویژه هیئت داوران را برایم به ارمغان بیاورد.

نشر باژ همان زمان اعلام کرد که داستانهای راه یافته به فینال مسابقات را چاپ خواهد کرد. اما تقریباً دو سال طول کشید تا امروز که بالاخره جلد دوم افسون نامه که مربوط به داستانهای علمی/تخیلی است به دستم برسد. بالاخره فرزندم چهارشنبه متفاوت هم به چاپ رسید و من هم مثل هر نویسنده دیگری به آن افتخار میکنم.

داستان نوشتن این داستان را در اینجا میتوانید بخوانید. همینطور داستان خوانش این داستان را هم میتوانید در اینجا مطالعه کنید.

جلد دوم کتاب افسون نامه به زودی رونمایی رسمی خواهد شد و شما میتوانید آنرا از کتابفروشیها دریافت کنید. در سایت انتشارات باژ نیز میتوانید مراکز پخش آنرا بر اساس استان محل زندگی خود مشاهده بفرمایید. همچنین میتوانید آنرا در سایت کتابفروشی انتشارات باژ به صورت آنلاین خریداری کنید.

چند سال پیش سعی کردم قسمت دومی بر ماجراهای این دوستان بنویسم که فعلاً ناتمام مانده است. امیدوارم با خوانش این داستان در مجموعه افسون نما، دوباره شوق نوشتن درباره آنها در من زنده شود. این قسمت ناتمام را میتوانید در سایت بعنوان «سفر به اصفهان» مطالعه کنید.

1 thought on “چهارشنبه متفاوت بالاخره به چاپ رسید

  1. پاسخ
    2019-11-10 - سعید

    دلنشین مینویسید و به دلها هم میشینه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Scroll to top