سکوت شبانگاهی

سکوت شبانگاهی اثر مری هیگینز کلارک – معرفی کتاب

کتاب «سکوت شبانگاهی» در واقع یک داستان شب عید کریسمس است که می‌توان در هر عید دیگری از قبیل عید فطر و یا عید نوروز هم آن را مصرف کرد!

داستان، داستان خانواده‌ای معمولی است که به ناگهان و به طور تصادفی درگیر دو مشکل اساس می‌شوند، بیماری سرطان پدر و گروگان گرفته‌شدن کوچکترین پسر!

همانطور که کاملاً قابل حدس زدن است، داستان پایان خوشی دارد. ایمان پسرک به قدیس «کریستوفر مقدس» و دعای مردم و هوشیاری پلیس و دل سوزی دیگران در نهایت باعث نجات معجزه‌گونه پسر شده و به نوعی نوید شفای پدر را نیز در خود دارد.

هر چند نویسنده در موخره کتاب به نام ملکه «داستان‌های هیجان‌انگیز» معرفی شده است ولی داستان زیاد نیز هیجان انگیز نبود حجم زیاد شخصیت‌ها در مقابل تعداد کم صفحه باعث می‌شد که نویسنده نتواند شخصیت پردازی زیاد انجام دهد. بخصوص شخصیت گروگان‌گیر که ضد قهرمان داستان است اصلاً نتوانست است خودنمائی بکند.

ایجاد گره‌های کوچک و بزرگ دیگر از قبیل رفتار کارآگاه «شور» نیز که در پیشرفت داستان تاثیر چندانی نداشت و تنها باعث تلف شدن فضای گران‌بها برای شخصیت پردازی قهرمانان اصلی می‌باشد.

در هر صورت با توجه به پایان خوش داستان و همچنین حال و هوای «عید» در داستان فکر می‌کنم بشود یک فیلم خوب از آن در آورد. (قابل توجه آقایان کارگردان) اما برای یک کتاب‌خوان حرفه‌ای کتاب چندان جذاب و هیجان‌انگیز نیست.

تا کتاب بعدی، شاد و کتاب‌خوان باشید.

سکوت شبانگاهی

نام کتاب: سکوت شبانگاهی

نویسنده: مری هیگینز کلارک

مترجم : محمد قصاع

ناشر: نشر البرز

شابک: ۳-۱۵۲-۴۴۲-۹۶۴

قیمت: ۶،۵۰۰ ریال

صحفه: ۱۵۸ صفحه

چاپ : اول ۱۳۷۷

شمارگان: ۲۰۰۰ نسخه

___________

پ.ن: این مطلب نخستین بار برای وبلاگ کرم کتاب نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Scroll to top