Apobot

آپوبات شروع کرد!

آپوبات نام میکرو ربات درمانگری است که به درون بدن انسان می‌رود و با عوامل بیماری‌زا مبارزه می‌کند. من و تیم FunArmy از اول شهریور ۹۸ به صورت جدی کار بر روی این بازی را شروع کردیم. یک بازی ساده در سبک پلتفرمر (مثل قارچ‌خور یا همان سوپر ماریو) است که در درجه اول برای موبایلهای اندرویدی ساخته می‌شود.

در این بازی در هر مرحله اپوبات با باکتریها، ویروسها، قارچها و انگلهای درون بدن انسان روبرو می‌شود و با آنها مبارزه می‌کند. بازی آموزشی هم هست و روش پیشگیری، انتقال و درمان بیماریها را هم به طور خلاصه بیان میکند. تا الان دو مرحله از بازی ساخته شده و ویروسهای سرماخوردگی، کزاز، استافلکوکوس (عفونت) از جمله ویروسهای هستند که در این بازی معرفی شده اند.

من خودم از قدیم الایام به بازی و بازی سازی علاقه زیادی داشتم چون دوتا از تخصصهای من یعنی داستانسرای و برنامه نویسی را درگیر میکرد. برای همین از اول امسال که از کارمندی خودم را رها کردم، یکی از کارهای که دوست داشتم بازی سازی بود صنعتی که پول زیادی نیز در آن هست. برای همین جهت تیم سازی در دوره بازیسازی هاب اصفهان شرکت کردم که باعث شد حتی زودتر از آنکه خودم میخواستم سراغ این رشته بروم.

هر چند هم تیمی‌های گرافیست من نتوانستند هم پای من در این پروژه وقت و انرژی بگذارند و بازی از نظر گرافیکی خیلی هنوز کار دارد، اما بالاخره توانستیم در روز ۱۳ آبان در چالش پایانی دوره بازی‌سازی شرکت کنیم و با افتخار رتبه اول از داوران کسب کنیم و برای دوره پیش شتابدهی به مرکز کارآفرینی و شتابدهنده هاب اصفهان دعوت بشویم.

ایده بازی

ایده اصلی بازی را از فیلم سفر شگفت انگیز اثر ریچارد فلیشر گرفتم که اگر دوست داشته باشید میتوانید از اینجا آنرا مشاهده کنید. جالب است بدانید بعد از ساخت فیلم و به پیشنهاد یک ناشر، ایزاک آسیموف استاد داستان نویسی علمی/تخیلی نیز داستانی با همین عنوان نوشت که برای من بسیار خاطره انگیز بود و به نظرم یک سر و گردن از خود فیلم بالاتر است. این فیلم در زمان خودش دو جایزه اسکار نیز برد. اما بد نیست بدانید که سفر شگفت انگیز را تاثیرگذارترین داستان قرن بیستم میدانند که در ساخت بسیاری از فیلمها و داستانهای پس از خود آثاری بجا گذاشته است. که آخرینش هم داستان آپوبات ما ست! 🙂

برای دوستانی که کنجکاو هستند در مورد نام گذاری اپوبات بدانند باید بگویم از تلفیق دو کلمه آپلون خدای درمانگر یونانی و روبات ساخته شده است.

فیلمسازی با کاراکترهای بازی

در ادامه یک فیلم دم دستی هم برای ارائه درست کرده بودم که محض خنده برایتان اینجا میگذارم. البته فیلم صداگذاری نشده و مربوط به دوران صامت است و خودتان باید داستان را حدس بزنید!

ا

داستان آپوبات تازه شروع شده است و امیدوارم تا ۵۰ مرحله پیش برود. برای همین اگر پیشنهادی برای بیماری ها که آپوبات باید با آنها بجنگد دارید حتماً برایم در کامنتها بنویسید. پیشاپیش از همه شما سپاسگزارم.

1 thought on “آپوبات شروع کرد!

  1. پاسخ
    2019-11-07 - سعید

    خیلی تبریک میگم بابت موفقیت این بازی زیبا.
    اولین بار همین قارچ خور منو نسبت به دنیای بازیها کنجکاو کرد. هم واسم جالب بود که کاراکتر یک انیمیشن در اختیار منه و حرکتش میدم! و هم بعدها داستانش از طریق بازی braid برام جذاب شد.
    حتما آپوکاپ هم با داستان آموزنده ای که داره موفق به جلب مخاطبهای بسیاری میشه ان شاءالله.
    فقط اسمش ریشه ایرانی داشت بهتر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Scroll to top